Babyinfo.nl - Alles wat je wilt weten over vruchtbaarheid, zwangerschap, bevalling en het eerste jaar van je baby.
Zwanger worden
Zwanger
Bevallen
Update
WIJ Fotoservice
WIJ Mediawinkel
Podium onlineVraag en aanbodForumGeboortekaartje sturenBabyfoto'sZwangerfoto'sKlik & Win!Mijn BabyinfoMijn gegevensChatbox

Wanneer ben je uitgerekend?
Wanneer is je baby geboren?
Babyinfo.nl Forum
Op het Forum van Babyinfo.nl ontmoet je vrouwen met wie je over alles rondom zwangerschap, baby's en moederschap kunt praten en discussiëren. Zo doe je leuke contacten en informatie op. Veel plezier!
Heb je vragen en/of klachten? Mail dan naar forum@babyinfo.nl

Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met Forum LedenLedenlijst  Doorzoek dit ForumZoek Bericht  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Jij en je lichaam
 Babyinfo forum : Jij en je lichaam
Onderwerp Onderwerp: mirena na bevaling? Beantwoord dit berichtPlaats een nieuw onderwerp
Schrijver
Bericht << Vorig onderwerp | Volgend onderwerp >>
moeder v Stijn
Newbie
Newbie

Lid geworden: 12-December-2005
Online Status: Offline
Geplaatst op: 12-December-2005 om 23:44 | IP Genoteerd Quote moeder v Stijn

Hallo, wie heeft er ervaring met plaatsing van Mirena spiraal na bevalling? Ik ben 10 weken geleden bevallen, geef nog volledig borstvoeding, menstruatie is nog niet op gang. Huisarts wil Mirena plaatsen op 2-3e dag menstr. Moet daarom maand pil slikken om menstr. op te wekken.
Ben nu bang dat borstvoeding terug loopt tijdens maand pilgebruik.
Help M.
Terug naar boven Bekijk moeder v Stijn's Profiel Zoek naar andere berichten van moeder v Stijn

Mariska
Newbie
Newbie

Lid geworden: 01-December-2005
Geplaatst op: 13-December-2005 om 10:11 | IP Genoteerd Quote Mariska

Hoi moeder v Stijn

Ik kan je helaas niet helpen. Heb geen ervaring met spiraal.

Ik wil alleen even reageren omdat ik 11 weken geleden ben bevallen van een zoon met de naam Stijn!!!! Op welke datum is jouw Stijn geboren? De mijne op 23 september.

Ik ben nog niet ongesteld geweest en wil uiteindelijk de pil weer gaan slikken. Omdat de borstvoeding daar terug van loopt wil ik nog even wachten.

Waarom moet je je menstruatie opwekken? Je kunt toch ook je eerste menstruatie afwachten. In de tussentijd zijn er nog andere voorbehoedsmiddelen die ook prima werken. Het is toch heerlijk om even nog niet ongesteld te zijn!!

Groetjes Mariska
Terug naar boven Bekijk Mariska's Profiel Zoek naar andere berichten van Mariska

Jessica
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: 07-Oktober-2005
Geplaatst op: 13-December-2005 om 10:12 | IP Genoteerd Quote Jessica

Ik heb geen ervaring met een spiraaltje, maar wat je zei over pilgebruik en borstvoeding, er is toch 1 pil die je gewoon kan gebruiken bij het geven van borstvoeding. Die heeft geen invloed op de borstvoeding. Ik weet ff niet meer hoe die heet, maar het is niet zo'n heel erg veilige pil, ik heb wel gehoord dat je hem elke dag op hetzelfde tijdstip in moet nemen wil hij helemaal veilig zijn.

Groetjes Jessica
Terug naar boven Bekijk Jessica's Profiel Zoek naar andere berichten van Jessica

moeder v Stijn
Newbie
Newbie

Lid geworden: 12-December-2005
Geplaatst op: 13-December-2005 om 11:42 | IP Genoteerd Quote moeder v Stijn

Hoi Mariska,

Onze Stijn is geboren: 30 sept. Klopt dat het prettig is om nog niet ongesteld te zijn.
Huisarts wil alleen mirena plaatsen tijdens menstruatie, omdat het plaatsen dan gemakkelijker verloopt.

Er is een pil: cerazette die wel bij borstvoeding gegeven kan worden, alleen deze moet je steeds op zelfde tijdstip innemen wil je de veiligheid garanderen.
Ik ken mezelf, komt niets van.

Groeten Miranda
Terug naar boven Bekijk moeder v Stijn's Profiel Zoek naar andere berichten van moeder v Stijn

cieniemienie
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: 15-Oktober-2005
Geplaatst op: 13-December-2005 om 13:33 | IP Genoteerd Quote cieniemienie

Waarom gebruik je niet gewoon condooms totdat je gestopt bent met BV. En laat je daarna een spiraaltje zetten. Misschien ben ik wel heel brutaal dat ik dat vraag maar dit lijkt mij een logische oplossing.
Een vriendin van mij heeft ook een spiraaltje en is daar heel tevreden over.

Gr. Cieniemienie

Terug naar boven Bekijk cieniemienie's Profiel Zoek naar andere berichten van cieniemienie

charlie
Newbie
Newbie

Lid geworden: 28-Oktober-2005
Geplaatst op: 13-December-2005 om 16:51 | IP Genoteerd Quote charlie

Hoi moeder van Stijn,

Ik heb Mirena laten plaatsen zonder op menstruatie te wachten. Ik geef ook namelijk borstvoeding en heb geen zin gehad om een hele periode te wachten totdat het kon. Mijn huisarts heeft Mirena zonder problemen geplaatst. Na een bevalling is het toch allemaal opgerekt en het plaatsen gaat gemakkelijker dan bij iemand die geen bevalling doorgestaan heeft.
Mirena geeft namelijk minder hormonen af dan de pil en er komen dus minder hormonen in de borstvoeding, daarom heb ik voor Mirena gekozen. Het bevalt me prima en heb geen last van.

Succes.
charlie
Terug naar boven Bekijk charlie's Profiel Zoek naar andere berichten van charlie

charlie
Newbie
Newbie

Lid geworden: 28-Oktober-2005
Geplaatst op: 13-December-2005 om 17:18 | IP Genoteerd Quote charlie

PS: En je hoeft niet elke dag bang te zijn dat je iets vergeet.....

Terug naar boven Bekijk charlie's Profiel Zoek naar andere berichten van charlie

rebecca82
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: 10-December-2005
Geplaatst op: 30-December-2005 om 20:22 | IP Genoteerd Quote rebecca82

k heb er minder goeie ervaring mee k ga mdr uit laten halen.

gr rebecca
Terug naar boven Bekijk rebecca82's Profiel Zoek naar andere berichten van rebecca82

leonieK
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: 03-Maart-2006
Geplaatst op: 18-Juni-2007 om 14:29 | IP Genoteerd Quote leonieK

k wilde deze ff omhoog halen
ik ga deze vrijdag een mirena spiraal laten zetten
vind het best spannend
vrijdag is de laatste dag van mn menstruatie vandaar die dag
mijn man is dan net een weekend weg dus ben ik alleen met emma
in het boekje staat dat je best duizelig oid kan worden
wie heeft hier ervaring mee? anders moet ik nog een oppas voor mezelf inschakelen!!!!!!!

groetjes leonie

Terug naar boven Bekijk leonieK's Profiel Zoek naar andere berichten van leonieK

judith27
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: 02-April-2006
Geplaatst op: 18-Juni-2007 om 14:38 | IP Genoteerd Quote judith27

leonie ik heb ook een mirena gehad na de bevalling van mn 2e maar ik heb echt wel pijn gehad bij het plaatsen was daarna ook erg duizelig en had veel last van krampen na 14 dagen is het spiraal bij mij ook vanzelf eruit gekomen heb hem daarna ook niet opnieuw laten plaatsen ben weer gewoon aan de pil

wil je niet bang maken ofzo volgens de gyn komt dit ook maar weinig voor dat het lichaam hem afstoot maar ik zal voor de zekerheid wel eff een oppas voor emmatje zoeken voor het geval dat je wel duizelig wordt en/of krampen krijgt

Aangepast door judith27 op 18-Juni-2007 om 14:40

Terug naar boven Bekijk judith27's Profiel Zoek naar andere berichten van judith27

Pagina van 4 Volgende >>
  Beantwoord dit berichtPlaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar Forum
je kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kunt geen antwoorden plaatsen in dit forum
je kunt geen berichten verwijderen in dit forum
je kunt geen berichten bewerken in dit forum
je kunt geen enquêtes creëren in dit forum
je kunt geen enquêtes stemmen in dit forum